Projektu nedēļas noslēgums
28.maijā notika Babītes novada pašvaldības Salas sākumskolas projektu nedēļas rezultātu prezentācijas. Katra klase zoom platformā prezentēja savas klases, individuālos vai grupu darbus, klātesot neatkarīgajam novērotājam – kāda mācību priekšmeta skolotājam, kurš prezentācijas noslēgumā uzdeva jautājumus projekta autoriem.
1.klase pētīja tuvāko apkārtni – dīķi (Dāvids), vardes (Gustavs Loziņš), lapsas (Gustavs Liepiņš), grāvi (Edgars) un žagatu (Jēkabs). Pirmklasnieku prezentācijas prasmes un spējas savu darbu pamatot un paskaidrot pozitīvi pārsteidza klases audzinātāju un skolotāju Rasu.
Otrās klases skolēniem pētāmais objekts bija hameleons – Raimonds stāstīja par tā dzīvi, barību un turēšanas apstākļiem, tika demonstrēta Henrija zīmētā multfilma par hameleonu un stāstīta Riharda Strazdiņa pasaka par krāsainu hameleonu. Tā kā “Hameleoni” ir arī grupa, tad Elza bija sagatavojusi interesantu deju savai izvēlētajai grupas mūzikai. Otrs projekts 2.klasei bija profesija-inženieris, kas bija papildināta ar interesantiem eksperimentiem un demonstrējumiem par inženieriem un inženierzinātni. Rihards Š. bija sagatavojis ļoti apjomīgu un interesantu prezentāciju, kura skaidroja, kas ir inženieri un kādas mēdz būt inženierzinātnes – cik ļoti dažādas un interesantas. Riharda Š. iesākto papildināja Klāvs, savukārt, Aksels bija veicis eksperimentu ar krāsām un tinti, lai pētītu, kā augi reaģē uz krāsām un tinti. Izrādās, ka eksperiments bija tik interesants, ka tas tiks vēl turpināts, lai nonāktu pie jauniem rezultātiem. Gabriella bija iejutusies modes inženierijas smalkumos un sagatavojusi brīnišķīgu ievziedu tērpu, kuru demonstrēja gan ar svaigiem ziediem, gan arī kaltētiem. Klātesošie secināja, ka tērps vienlīdz lieliski izskatās abos variantos. Noslēgumā skolēni secināja, ka inženierim ir jābūt ļoti gudram, radošam un atbildīgam.
Trešās klases mērķis nedēļas laikā ir izpētīt katram savu izvēlēto valsti – kultūru, dabu, ēdienus. Katrs savas izvēlētās valsts aprakstu noformēja uz skaistiem plakātiem, tos demonstrējot un izstāstot zoom tiešsaistes klātesošajiem.
Ceturtās klases skolēni bija izpētījuši motociklu un kvadraciklu vēsturi, salīdzināja tos ar šodien redzamajiem, vērtēja to lietderību un ērtību. Jānis un Markuss prezentēja un pastāstīja interesanti par šo braucamrīku vēsturi, kā arī bija sameklējuši dažādus attēlus. Savukārt otra darba grupa bija sagatavojusi pētījumu un prezentāciju par datorspēļu vēsturi, pirmajām datorspēlēm pasaulē, tagadnē sastopamajām, salīdzināja tās, Reinis pastāstīja, ko no tām var mācīties, bet Aleksa pastāstīja par tādu profesiju kā datorspēļu testētāji. Aizraujošs bija Gustava stāstījums par izvēlēto spēli, varēja just, ka šīs tēmas visiem ir ļoti aktuālas un aizraujošas. Projekta mērķis bija sasniegts un paši skolēni bija apmierināti par savu veikumu.
5./6.klase veica nudien sarežģītu daudzaptverošu un interesantu pētījumu – viņu projekta tēma bija “Vizuālās mākslas daudzveidīgie aspekti un ietekme daudzpusīgā personības attīstībā.” Tika pētīta gan mākslas saikne ar vēsturi, valodu, sportu, matemātiku, sociālo sfēru un mūziku. Skolotāja Ginta ievadīja audzēkņus pētījuma tematos, savukārt jaunieši padziļināti pētīja katras sfēras saikni ar mākslu. Skārleta stāstīja par senām latviešu tautas rakstu zīmēm un to izmantošanu, piemēram, pat modes skatēs Milānā. Kristaps visus iepazīstināja ar interesantu jēdzienu – zentagli – par ko dēvē Zentagles tehnikas iedvesmotu zīmēšanu, ar mērķi koncentrēties un apturēt pārāk aktīvu prāta darbošanos. Kārlis stāstīja par krāsu ieguves procesu un tehnikām, kā arī demonstrēja savu radošo darbu par dabisko krāsu efektu. Martas tēma “Mūzika – kā vizuālās mākslas aspekts un ietekme personības attīstībā” vēstīja par mūzikas ietekmi uz cilvēka ikdienu, radošajām izpausmēm, noskaņu un garastāvokli, savukārt Estere stāstīja par matemātikas un mākslas saistību. Interesanti, ka matemātika bez mākslas elementiem tikpat kā būtu neiespējama. Edijs visiem pastāstīja par interesantām un saliedējošām spēlēm, ko spēlēt ģimenes vai draugu lokā, pierādot, ka māksla ir teju blakus ikvienā dzīves situācijā, arī ģimenes spēļu vakarā. Sandijs bija pētījis saistību starp sportu un mākslu, secinot, ka māksla ir gan spēles taktikas izstrādē un demonstrējumā, gan stadiona iekārtojumā.
Paldies skolēniem un pedagogiem par tik nopietniem, radošiem, atjautīgiem un interesantiem projektiem, to kvalitatīvo izpildījumu un rezultātu! Bija patiesi interesanti to visu redzēt, lasīt un klausīties! Daļiņu no projektiem parādām arī Jums!